Villkor & information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Lisa Peterson

www.alhast.se


Organisationsnummer: 890930-1841

Telefonnummer: 0738120014

E-postadress: stallalhast@hotmail.com

Betalning och priser:

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt, betalning och är inklusive 25% moms, förutom secondhandartiklar, då de är VMB.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
  • Swish/kort - vid betalning och uthämtning i butik.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Produkter & lager:
I vissa produker saknas lagersaldo. Det innebär att du kan beställa produkten, men att den kan vara slutsåld i tex, just den färgen eller storleken. I de fall att den är slutsåld, och leveranstiden beräknas bli mer än 2-3 veckor kontaktar vi dig via epost/sms.

E-logga schabraken/huvor kan ta 6-12 veckor. Då vi sambeställer flera ordrar.

Produktbilder och produktinformation:
Vi förbehåller oss rätten för felskrivningar i produktbeskrivningarna och att det förkommer att produktbilderna kan vara missvisande på färger.
Är du osäker på färger, kan du kontaka oss så försöker vi hjälpa dig, alt skicka egna bild.

Frakt och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • PostNord
    Dina varor levereras till närmaste utlämningsställe knutet till Posten. Ange mobilnr för SMS-avisering. Vid beställningar över 500kr är det fri frakt, gäller ej vid köp av sadel.Samma fraktkostnad oavsett belopp upp till 1000kr - 99kr
  • DHL Service Piont - Dina varor levereras till närmaste utlämningsställe knutet till DHL. Saknas DHL-Point kommer dina varor att skickas med Postnord. Vid beställningar över 500kr är det fri frakt, gäller ej vid köp av sadel. Samma fraktkostnad oavsett belopp upp till 1000kr - 99kr
  • Uthämtning i butik - Du kan om du bor i närheten välja, uthämtning i butik. Då kan du betala, med kort eller swish, när du hämtar ut varan.
  • Worldwide shipping, send us an email - stallalhast@hotmail.com

Vi skickar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar, efter du har gjort din beställning.Vid längre leveranstider än 2-3 veckor (gäller ej egendesignade schabrak eller bett, då är leveranstiden 6-8v). Du har då rätt att makulera din order om du inte godkänner, den nya leveranstiden.
Vi kommer att göra allt vi kan, för att du ska kunna fullfölja din beställning.
Kontakten sker via mail alt sms, får vi inte svar inom 24h, antas automatiskt de nya leveransvillkoren.

OBS! Vi debiterar inte via klarna förrän din beställda produkt, skickas från vårt lager.
Detta gäller dock inte specialbeställda produkter, så som e-loggan, schbrak, huvor, boxgardiner etc. 

De debiteras direkt, vid beställningen.
Detsamma gäller även för produkter vi inte har som standardvaror i vårt sortiment, vissa tyglar, bett m.m.

Leveranstiden är längre vid mässor och tävlingar, före och efter mässor/tävlingar. Då lagret packas upp och ner, samt att vi reserverar oss för, slutförsäljning under mässor.

Ditt paket finns för uthämtande hos ombud i 14 dagar innan, det retureras till oss.
Ej uthämtade paket debiterar vi med 500 kr. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad, vi ansvarar inte för postens hantering.
Om artikeln är defekt eller om vi har packat fel står vi för returkostnaden.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott och spårbart.
Här hittar du retursedeln: Klicka här

OBS! Gäller ej begangnade varor som säljs i vår secondhand avdelning. De varorna säljs i befintligt skick, inte heller varor med reducerade priser, då det kan vara utgående varor, udda storlekar m.m.

Vid returer behöver du som kund, kontaka klarna och meddela att du tänker returera varan och att du därför vill pausa fakturan, tills dess att vi mottagit varan och vi har godkänt din reklamation.

Klarna: info@klarna.se, 08-120 120 10

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick, med samtliga lappar och i originalkartong..

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras, utsatts för en värdeminskning. Har vi rätt att dra av den summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:
AL-Häst HB
Arrendegatan 53
462 41 Vänersborg

14-dagars ångerrätt gäller inte på secondhand och begagnade sadlar, inte heller varor med reducerade priser, då det kan vara utgående varor.

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Du måste själv meddela oss dina kontouppgifter.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Från och med den 25:e maj 2018 så hanterar vi dina personuppgifter enligt EU's nya dataskyddsförordning (GDPR), som ersätter den Svenska Personuppgiftslagen (PUL). För dig så sker det inte några större förändringar, men för oss så betyder det att vi nu hanterar dina personuppgifter på ett mycket mer strikt sätt än tidigare. 

Dina uppgifter som är sparade hos oss används endast som underlag för vår försäljning. Dina personuppgifter lämnas aldrig ut till en tredje part.

Om du har frågor eller vill att vi slutar spara dina personuppgifter kan du om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss då via e-post stallalhast@hotmail.com