Villkor & information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Lisa Peterson

www.alhast.se

Organisationsnummer: 890930-1841

Telefonnummer: 0738120014

E-postadress: stallalhast@hotmail.com

Priser:

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt, betalning och är inklusive 25% moms, förutom secondhandartiklar, då de är VMB.

Frakt (gäller inom Sverige)

Fri frakt över 1500kr ink moms. För beställningar upp till 1499 kr tillkommer 79kr i fraktkostnad. Beställer du över 1500kr men har en rabattkod eller liknanden så som presentkort och att du efter avdragen rabatt hamnar under 1500kr har vi rätt att lägga till fraktkostnad på 79kr. 


Produkter & lager:
I vissa produker saknas lagersaldo. Det innebär att du kan beställa produkten, men att den kan vara slutsåld i tex, just den färgen eller storleken. I de fall att den är slutsåld, och leveranstiden beräknas bli mer än 2-3 veckor kontaktar vi dig via epost/sms.

E-logga schabraken/huvor kan ta 6-12 veckor. Då vi sambeställer flera ordrar.

Produktbilder och produktinformation:
Vi förbehåller oss rätten för felskrivningar i produktbeskrivningarna och att det förkommer att produktbilderna kan vara missvisande på färger.
Är du osäker på färger, kan du kontaka oss så försöker vi hjälpa dig, alt skicka egna bild.


Special och beställningsvaror:

Vid specialbeställningar och beställningsvaror tas alltid förskottsbetalning. Väljer du att betala med vår faktura lägger vi ordern på din produkt först efter att vi fått in din betalning. Har du valt klarna kommer du att debiteras i förskott på hela summan. 

Om du väljer att makulera ditt köp, så kommer du endast erhålla hälften av beställningsvarans ordervärde.

Special och beställningsvaror:

Dessa riktlinjer/villkor gäller hos oss vid beställningsvaror.

Hos oss kan du egen-designa både schabrak, huva, täcken och kavajer från Equiline.

Bett:

Vi lagerhåller inte alla bett från Bombers och Beris.

Utan har endast några få utvalda, dessa finns i 12-13.5cm, beroende på märket, alla andra bett klassas som beställningsvara. 

Hjälmar:

Detsamma gäller för ONE K, vi har alltid några hemma i de olika storlekarna för att du som kund ska ges möjligheten prova. Finns din hjälm inte i lager hos oss - anses den som en beställningsvara. 

Charles owen - specialbeställning = andra färger än marin och svart.

Leveranstid:

Leveranstiden på en One K, Charles Owen 1-4 veckor.

Leveranstider skiljer sig mellan de olika leverantörerna men en riktlinje är 6-8 veckor på bett, schabrak och vissa läderprodukter från Dyon.

Om du godkänner leveranstiden, på din vara har du inte rätt att makulera din order.

Vi och våra leverantörer ber om önskad förståelse för längre leveranstider och svårare att ge exakta leveranstider i och med covid-19. Då flertalet av våra leverantörer finns runt om i Europa.

Betalning:

Vid specialbeställningar och beställningsvaror tas alltid förskottsbetalning. Väljer du att betala med vår faktura lägger vi ordern på din produkt först efter att vi fått in din betalning. Väljer du att betala med klarna kommer du att debiteras i förskott på hela summan vilket innebär att du kommer få fakturan före din vara. Vill du ha hjälp med att förlänga din faktura kan du kontakta oss eller själv kontakta klarna:

Klarna: info@klarna.se, 08-120 120 10

Vid beställningsvara kontaktas du, och du har då rätt att avbryta köpet om du inte godkänner den nya leveranstiden. Hör vi inget ifrån dig inom 24h från att vi informerat dig om att din produkt är en beställningsvar antas den nya leveranstiden och du blir därmed betalningsskyldig för din produkt.

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Från och med den 25:e maj 2018 så hanterar vi dina personuppgifter enligt EU's nya dataskyddsförordning (GDPR), som ersätter den Svenska Personuppgiftslagen (PUL). För dig så sker det inte några större förändringar, men för oss så betyder det att vi nu hanterar dina personuppgifter på ett mycket mer strikt sätt än tidigare.

Dina uppgifter som är sparade hos oss används endast som underlag för vår försäljning. Dina personuppgifter lämnas aldrig ut till en tredje part.

Om du har frågor eller vill att vi slutar spara dina personuppgifter kan du om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss då via e-post stallalhast@hotmail.com

Appar

Vi samlar inte någon information om kunden i appen varken plats, email, namn eller något personligt. 

Returer och återbetalningar:

Ibland kan det vara så att du som kund är missnöjd med din vara och vill returnera den. Här finner du information om hur vi hanterar returer.

Vi eftersträvar att du som kund ska känna dig nöjd med din köpupplevelse hos oss.

Returer och reklamation:

Reklamationer ska mailas in till oss: stallalhast@hotmail.com

Vi strävar efter att hantera reklamationsärenden normalt sett inom 3-14 arbetsdagar. 

Returer sker på din egen bekostnad, vi ansvarar inte för postens hantering om varan är defekt när vi får den, står du för ev kostnader. 

Om artikeln är defekt eller om vi har packat fel står vi för returkostnaden du får då en retursedel på mail.

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott och spårbart.

Här hittar du retursedeln: Klicka här

OBS! Gäller ej begangnade varor som säljs i vår secondhand avdelning. De varorna säljs i befintligt skick, inte heller varor med reducerade priser, då det kan vara utgående varor, udda storlekar m.m.

Om du betalt med klarna behöver du själv kontakta klarna och meddela att du tänker returera varan och att du därför vill pausa fakturan, tills dess att vi mottagit varan och vi har godkänt din reklamation.

Klarna: info@klarna.se, 08-120 120 10


Ångerrätt:

Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Varan ska returneras väl emballerad, i fint skick, med samtliga lappar och i originalkartong.

Obs! Undantag

  • Ångerrätten gäller ej varor som är specialtillverkade efter dina önskemål, till exempel specialdesignade schabrak, bett som inte är lagervara hos våra leverantörer samt hjälmar som inte är lagervaror hos oss.
  • På grund av hygienskäl godkänner vi ej returer/byten av bett.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras, utsatts för en värdeminskning. Har vi rätt att dra av den summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas alt har vi rätt att neka dig återbetalning om varan inte är i säljbart skick. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:

AL-Ridsport c/o Lisa Peterson

Arrendegatan 53

462 41 Vänersborg


14-dagars ångerrätt gäller inte på secondhand och begagnade sadlar, inte heller varor med reducerade priser, då det kan vara utgående varor.


Återbetalning:

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 60 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. 

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln, har vi skickat fel eller att du fått en defekt vara så står vi för fraktkostnaden och du får en retursedel mailad till dig.

Har du genomfört köpet på hemsidan, och inte swishat fysiskt i butik eller på mässa kommer du få återbetalning genom swish. Har du handlat av oss på mässa genom swish men avser att returnera din order så behöver du inkomma med bankuppgifter. 

Betalar du genom stripe eller klarna kommer återbetalningen att komma ifrån dem.

För Stripe tar ca 5-10 arbetsdagar innan pengarna syns på ditt konto.

Villkoren kan kommas att uppdateras löpande.